Ontdekkend en samenwerkend leren

We bereiden de kinderen voor op de toekomst door samenwerking te stimuleren en ze de ruimte te geven om ontdekkend te leren.

Maurits-doe-dagen

Drie keer per jaar organiseren wij voor alle leerlingen de Maurits-doe-dagen. De kinderen gaan aan de slag in verschillende workshops, waaruit zij zelf mogen kiezen. Deze workshops worden verzorgd door leerkrachten en ouders en bestaan onder andere uit dans, drama, koken, figuurzagen of papier-maché.

Muziek

Op de Mauritsschool vinden we ook muziek belangrijk. Voor muziekonderwijs wordt er gebruik gemaakt van de methode 123ZING. Deze methode besteedt naast zang ook aandacht aan ritmes en het kennismaken met verschillende instrumenten.

Programmeren en robotica

De school organiseert drie keer per jaar een programmeerweek. In deze periode gaan de leerlingen aan de slag met verschillende materialen, waarbij samenwerken, onderzoekend en ontdekkend leren centraal staan. Materialen waar ze onder andere mee kennismaken, zijn: LEGO WeDo, Dash & Dot, Blue-Bots en Makey Makey.

Als school besteden we ook aandacht aan de Week van de Lentekriebels en de Week van de Mediawijsheid.